Έχω κάνει κάποια έρευνα σχετικά με τη σύνταξη μιας συνοδευτικής επιστολής που να κερδίζει τις εντυπώσεις. Για να είμαι ειλικρινής, δεν συμφωνώ με πολλά από αυτά που έχω βρει. Είναι δύσκολο να βρεις συμβουλές που θα σου ανοίξουν την πόρτα της αγοράς εργασίας στο χώρο της online επικοινωνίας και του branding.

Λένε, για παράδειγμα, ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου όταν γράφεις μια συνοδευτική επιστολή. Με πολλούς από αυτούς διαφωνώ. Σε ένα website που βρήκα πρόσφατα, η λίστα των κανόνων τους αρχίζει ως εξής:

1. Εξήγησε το λόγο για τον οποίο στέλνεις την επιστολή. Είναι φανερό ότι κάνεις αίτηση για τη θέση. Γι" αυτό στέλνες και το βιογραφικό αλλά και τη συνοδευτική επιστολή
2. Ανάφερε την πηγή όπου είδες τη θέση (Συνήθως διαδίδεται σε πολλά σημεία στο ίντερνετ).

Πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι περισσότεροι απ’ αυτούς τους κανόνες είναι ξεπερασμένοι. Γράφτηκαν πριν από δεκαετίες, όταν δεν υπήρχε καν ίντερνετ. Εκείνη την εποχή αυτό που περίμεναν από εσένα οι εργοδότες ήταν να γράφεις σε επίσημο στυλ και να ακολουθείς συγκεκριμένα στάνταρ, κοινώς να είσαι ένας από το πλήθος. Τη συνοδευτική επιστολή που έστελνες δεν την διαμόρφωνες εσύ, ακολουθούσες απλά τους κανόνες.

Αυτό με μπερδεύει: Αφού όταν κάνεις αίτηση για μια δουλειά, οποιαδήποτε δουλειά, πρέπει να ξεχωρίσεις από τους υπόλοιπους υποψήφιους, πώς υποτίθεται θα πετύχεις το στόχο σου όταν ακολουθείς τυφλά τους τύπους και τους κανόνες;

Επιπλέον, εδώ πρόκειται για αίτηση για μία θέση όπου θα χρειαστεί να επικοινωνείς με ανθρώπους με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Θα χρειαστεί να αποδείξεις ότι:

·         Είσαι δημιουργικός

·         Μπορείς να μεταδώσεις ένα μήνυμα

·         Μπορείς να τραβήξεις την προσοχή κάποιου

Οδηγίες

Θα σου πω τους δικούς μου κανόνες για τη σύνταξη μιας επιτυχημένης συνοδευτικής επιστολής. Έχω χρησιμοποιήσει στο παρελθόν τις οδηγίες αυτές για να γράψω συνοδευτική επιστολή για θέσεις σχετικές με social media και η ανταπόκριση ήταν απρόσμενα θετική:

  1. Χρησιμοποίησε το δικό σου ύφος και γλώσσα. Τόλμησε να είσαι διαφορετικός. Αυτό είναι απαραίτητο, θα χρειαστεί να επικοινωνήσεις με ανθρώπους διαδικτυακά κάνοντας αυτή τη δουλειά.
  2. Μην αγχώνεσαι αν είσαι λίγο περισσότερο φιλικός από το συνηθισμένο.
  3. Φρόντισε να αποδείξεις ότι ξέρεις περισσότερα για το αντικείμενο από ότι ο μέσος υποψήφιος. Ίσως ακόμα από ό,τι ο ίδιος ο υπεύθυνος της συνέντευξης.
  4. Εξέπληξε τον άνθρωπο που διαβάζει το γράμμα σου. Κάνε τον να σε θυμάται.
  5. Προκάλεσε τον υποψήφιο εργοδότη. Αλλάξτε ρόλους. Μην τον αφήνεις να νομίζει ότι θα σε κερδίσει εύκολα.
  6. Μπορείς να παραβείς τους κανόνες. Μη γράφεις πράγματα τα οποία οι εργοδότες έχουν συνηθίσει να διαβάζουν. Στην online επικοινωνία πρέπει να είσαι ξεχωριστός και απρόσμενος.
  7. Δείξε το πάθος σου για το αντικείμενό σου.
  8. Δείξε ότι ενδιαφέρεσαι για την επιτυχία της εταιρίας.

Η επιστολή

Πιο κάτω θα βρεις τη δική μου εκδοχή της επιστολής που ακολουθεί τους παραπάνω κανόνες.  Παρόλο που η συγκεκριμένη επιστολή έχει γραφτεί για θέσεις στο χώρο των socialmedia ή της online επικοινωνίας, μπορείς να ακολουθήσεις παρόμοια προσέγγιση για να κάνεις αίτηση σε οποιονδήποτε άλλο τομέα εργασίας.  

Καλησπέρα,

Όποια απόφαση και αν πάρετε, σας παρακαλώ μην προσλάβετε κάποιον που πιστεύει ότι αυτή η δουλειά έχει να κάνει με την απόκτηση likes και followers. Δεν πρόκειται απλά για “επικοινωνία με fans στο διαδίκτυο” ούτε απλά για “marketing”.  

Πρόκειται στην ουσία για επικοινωνία με ανθρώπους σε προσωπικό και ανθρώπινο επίπεδο.

Πρόκειται για εξυπηρέτηση των πελατών σας με τρόπο μοναδικό και ξεχωριστό,  που θα κάνει τους ανθρώπους να σας θυμούνται για το υπόλοιπο της ζωής τους.

Πρόκειται για ενθάρρυνση του κόσμου να συμμετέχει στη διαδικασία εξέλιξης των προϊόντων σας. Ο στόχος είναι να τους κάνετε να αισθάνονται ότι τα προϊόντα σας τους ανήκουν και ότι δεν είναι απλά πελάτες. Όλες οι υπόλοιπες εταιρείες τους φέρονται σαν πελάτες.

Όλες οι υπόλοιπες εταιρίες ακολουθούν τεχνικές “engagement” και “marketing”. Κάθε εταιρία που ξέρω προσπαθεί να “δημοσιεύσει περιεχόμενο” και να “αναπτύξει την κοινότητά της”.

Εσείς μπορείτε να είστε η εταιρία που θα δημιουργεί με το κοινό της και όχι για το κοινό της. Έχετε τη μοναδική δυνατότητα να χτίσετε δυνατές, μακροχρόνιες σχέσεις με ανθρώπους και να τους αποδείξετε ότι εκείνοι είναι η πρώτη σας προτεραιότητα.

Αυτό είναι που τελικά θα κάνει τους καταναλωτές πραγματικούς οπαδούς των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Αυτό θα δημιουργήσει αυθόρμητο wordofmouth και πραγματικά αφοσιωμένους πελάτες. Όχι επειδή τους αναγκάσατε, αλλά επειδή θα σας έχουν αγαπήσει.

Είστε έτοιμοι να φροντίσετε σε υπερβολικό βαθμό τους πελάτες σας; Αν ναι, μη διστάσετε να έρθετε σε επικοινωνία μαζί μου.

Ίσως να είστε η εταιρία για την οποία επιθυμώ να δουλέψω.

Κύρος

 

Πώς να χρησιμοποιήσεις αυτή την επιστολή

Να θυμάσαι ότι η συνοδευτική επιστολή είναι κάτι προσωπικό και θα πρέπει να συντάσσεται με τον δικό σου, προσωπικό τρόπο. Η συγκεκριμένη έχει γραφτεί με τον τρόπο που επιλέγω συνήθως να γράφω εγώ, και αντικατοπτρίζει τις δικές μου σκέψεις μου και απόψεις. Δεν είναι απαραίτητα κατάλληλη για όλους.

Δεν θα σε συμβούλευα να αντιγράψεις αυτή την επιστολή όπως είναι. Μπορείς να το κάνεις αν θέλεις, αλλά να έχεις υπ’ όψη σου ότι πιθανότερο είναι κάτι τέτοιο να σου κάνει ζημιά παρά να σε ωφελήσει. Σίγουρα δε θέλεις η επιστολή που θα συνοδεύει την αίτησή σου να μοιάζει με τη συνοδευτική επιστολή κάποιου άλλου υποψήφιου, έτσι δεν είναι; Φαντάσου τι θα γινόταν αν εκατοντάδες άλλοι αποφάσιζαν να αντιγράψουν αυτό το κείμενο στη δική τους αίτηση εργασίας.

Επίσης δεν θα σε συμβούλευα να χρησιμοποιήσεις αυτή την επιστολή σαν πρότυπο και απλά να προσθέσεις μερικές επιπλέον πληροφορίες. Είναι περισσότερο ένα υπόδειγμα, το οποίο μπορείς να χρησιμοποιήσεις σαν οδηγό για τον τρόπο εφαρμογής των παραπάνω κανόνων. Δες το σαν μία ευκαιρία για να επεκτείνεις αυτές τις ιδέες και να δημιουργήσεις μία μοναδική επιστολή που αναδεικνύει τη δική σου προσωπικότητα και αποδεικνύει ότι είσαι ένας υποψήφιος που αξίζει να καλέσουν για συνέντευξη.

Ελπίζω να λειτουργήσει και για εσένα όπως λειτούργησε για εμένα.

Καλή επιτυχία!

Πηγή:
“A killer cover letter that will get you through the door in your Social Media career” http://bit.ly/killersocialcoverletter

Κύρος ΒογιατζόγλουΣύμβουλος online επικοινωνίας, realmedia

Μετάφραση: Αθανασία Τσουκαλά, Υπεύθυνη Digital Marketing, Skywalker.gr


(Σημείωση: Σε αυτή τη συνοδευτική επιστολή - όπως και σε κάθε άλλη - είναι καλύτερα να αντικαταστήσεις τη λέξη “η εταιρία σας” με το όνομα της εταιρίας, και τη λέξη “τα προϊόντα σας” με το ακριβές προϊόν ή υπηρεσία.)

Ημερομηνία Δημοσίευσης
Μοιράσου το

Προσθέστε το σχόλιό σας
<--- Επιστροφή στη προηγούμενη σελίδα 0 Σχόλια
test
Mobile app:
...
Copyright ©2016-2020 skywalker.gr | Developed with RORM 2 Framework