Ευρωπαϊκό έργο για τον θεσμό της Μαθητείας: «European Roadmap for Apprenticeship Effectiveness and Quality Governance – R.APP»

Το έργο με τίτλο «European Roadmap for Apprenticeship Effectiveness and Quality Governance – R.APP» (Κωδικός προγράμματος No. 2018-1-IT01-KA202-006806)συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Erasmus+» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στόχος του είναι η βελτίωση της ποιότητας του θεσμού της Μαθητείας και της διττής εκπαίδευσης στις χώρες των εταίρων όπου παρατηρείται μέχρι σήμερα περιορισμένη αξιοποίησή της (Ελλάδα, Ιταλία, Μάλτα, Ρουμανία). Ειδικότερα επιδιώκεται η κινητοποίηση των επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της συμμετοχής τους στο θεσμό της μαθητείας και η υιοθέτηση προδιαγραφών ποιότητας εκ μέρους των φορέων κατάρτισης. Το έργο εστιάζει επίσης στην βελτίωση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτών Μαθητείας στους φορείς κατάρτισης προς την κατεύθυνση του αποτελεσματικού σχεδιασμού και της διαχείρισης των προγραμμάτων Μαθητείας και της καθοδήγησης των επιχειρήσεων στο να προσφέρουν επιτυχημένα προγράμματα Μαθητείας στους εκπαιδευόμενους.

Το έργο αναπτύσσει ένα καινοτόμο και στοχευμένο μοντέλο για την αποτελεσματικότητα και την ποιοτική διακυβέρνηση της Μαθητείας στην Ευρώπη, εμπλουτίζοντας τις ικανότητες του προσωπικού της ΕΕΚ και των επιχειρήσεων που ασχολούνται με το σχεδιασμό και τη διαχείριση της Μαθητείας. Στοχεύει επίσης στην αλλαγή της νοοτροπίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ως προς τη Μαθητεία, μέσω της ενεργοποίησης μίας ευρείας εταιρικής σχέσης με συμμετέχοντες από τους τομείς της απασχόλησης, εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Οι ομάδες στόχου του έργου R.APP είναι:

  • Εκπαιδευτές και εργαζόμενοι σε φορείς ΕΕΚ
  • Ενδοεπιχειρησιακοί μέντορες, οι οποίοι υποστηρίζουν μαθητευόμενους κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Ο βασικός σκοπός του προγράμματος R.APP είναι να ανταποκριθεί στους στόχους της στρατηγικής «Ευρώπη 2020», του ανακοινωθέντος της Μπριζ (Bruges Communiqué), καθώς και των συμπερασμάτων της Ρίγας (Riga Conclusions) που αφορούν την προτροπή προς τις κυβερνήσεις, τους κοινωνικούς εταίρους και τους παρόχους ΕΕΚ να προωθούν την επαγγελματική κατάρτιση σε όλες τις μορφές της, με ιδιαίτερη έμφαση στον θεσμό της Μαθητείας και προκειμένου να καταστούν οι σχετικές πολιτικές και συστήματα πιο αποτελεσματικά και πιο στοχευμένα στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Η Μαθητεία αντιπροσωπεύει τον θεσμό της αμοιβαίας ανταμοιβής (win-win) που μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες κατάρτισης των νέων μαθητών ή των νέων χωρίς εργασία, εκπαίδευση ή κατάρτιση και τις επαγγελματικές ανάγκες των εταιρειών. Η μαθητεία συμβάλλει σημαντικά στην ομαλότερη μετάβαση από το σχολείο στην εργασία μειώνοντας την ανεργία των νέων.

Το R.APP αναπτύσσει ένα καινοτόμο και στοχευμένο μοντέλο για την αποτελεσματικότητα και την ποιοτική διακυβέρνηση της Μαθητείας στην Ευρώπη, εμπλουτίζοντας τις ικανότητες του προσωπικού της ΕΕΚ και των επιχειρήσεων που ασχολούνται με το σχεδιασμό και τη διαχείρισή της.

Τον Σεπτέμβριο του 2020 ολοκληρώθηκε το Εγχειρίδιο για την κινητικότητα στο πλαίσιο της Μαθητείας για τους Εκπαιδευτές στις Επιχειρήσεις και στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, το οποίο είναι διαθέσιμο και στα Ελληνικά στην ενότητα «e-Learning Desk» της ιστοσελίδας του έργου (www.eu-rapp.eu).

Το Εγχειρίδιο που έχει δημιουργηθεί θα υποστηρίξει αποτελεσματικά τους εκπαιδευτές στις Επιχειρήσεις και στην ΕΕΚ κατά τη διάρκεια της συνολικής διαδικασίας κινητικότητας των μαθητευομένων και ειδικότερα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να οργανώνονται οι διαδικασίες μαθησιακής κινητικότητας προκειμένου να διασφαλίζονται όλες οι προϋποθέσεις ποιότητας και η επίτευξη των προβλεπόμενων στόχων κινητικότητας.

Περισσότεροι από 80 σύμβουλοι επιχειρήσεων και εκπαιδευτές ΕΕΚ σε όλες τις συμμετέχουσες στο έργο χώρες, μελέτησαν και εξέφρασαν τη γνώμη τους σχετικά με την ποιότητα και τη χρησιμότητα του Εγχειριδίου. Με βάση τις αξιολογήσεις τους, το Εγχειρίδιο αναθεωρήθηκε και επικυρώθηκε στην τελική του έκδοση.

Λόγω των περιορισμών που θέτει η Πανδημία, οι εκπαιδευτικές δράσεις του R.APP πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά από τις 19 Οκτωβρίου έως τις 23 Οκτωβρίου 2020.

Οι σχετικές δράσεις, στις οποίες συμμετείχε το προσωπικό των εταίρων του έργου είχε ως στόχο τη μεταφορά ορισμένων καλών πρακτικών από τη Γερμανία σχετικά με τον τρόπο δημιουργίας εδαφικών συνεργειών και κοινών στόχων για την ενίσχυση των συστημάτων ΕΕΚ προς μια ευρύτερη διάδοση της Μαθητείας σε επίπεδο επιχείρησης. Οι ορθές πρακτικές που παρουσιάστηκαν ήταν οι ακόλουθες:

  • Ψηφιακή έκθεση Μαθητείας: η δημιουργία μιας online έκθεσης για την προώθηση της Μαθητείας σε επιχειρήσεις
  • Πρόγραμμα JOBSTARTER: Εθνικό Πρόγραμμα με δράσεις για την αύξηση του αριθμού των επιχειρήσεων που προσφέρουν θέσεις Μαθητείας.
  • Δίκτυο Q 4.0: Σχέδιο του οργανισμού Bildungszentrum der Wirtshaft με έδρα στο Βερολίνο για τη συνεργασία με περιφερειακές επιχειρήσεις με στόχο την προσαρμογή των προσόντων των μαθητευομένων στις ψηφιακές αλλαγές.

Οι εκδηλώσεις δημοσιότητας για την προβολή των αποτελεσμάτων του έργου πραγματοποιήθηκαν τόσο διαδικτυακά (λόγω των περιορισμών του COVID-19) αλλά και με φυσική παρουσία.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του έργου: www.eu-rapp.eu καθώς και στο e-mail: apopsi@apopsi.gr

Ημερομηνία Δημοσίευσης
Μοιράσου το

Προσθέστε το σχόλιό σας
<--- Επιστροφή στη προηγούμενη σελίδα 0 Σχόλια
test
Copyright ©2016-2021 skywalker.gr