...

11ο Συνέδριο InfoCom Cyprus

«Monetizing The Digital Era»
05 Νοεμβρίου 2019 - The Landmark Nicosia Hotel

Η ραγδαία αναπτυσσομένη ψηφιακή οικονομία χαρακτηρίζεται σήμερα από την ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται η τεχνολογία. Παγκόσμιας εμβέλειας εταιρίες λανσάρουν συνεχώς καινούρια προϊόντα και υπηρεσίες, ανταγωνιζόμενες μεταξύ τους για να κερδίσουν την προτίμηση των καταναλωτών. Ο ρυθμός της τεχνολογικής αυτής αλλαγής, συχνά, αλλάζει και τους «κανόνες του παιχνιδιού», καθώς εμφανίζονται νέες επιχειρήσεις-παίκτες στην αγορά που αποκτούν δεσπόζουσα θέση και άλλες που ακολουθούν, όσο αναπτύσσεται ο ανταγωνισμός. Οι εταιρίες που οδηγούν την τεχνολογική κούρσα και λανσάρουν συνεχώς νέα καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, ανεβάζουν αυτομάτως τον πήχη των απαιτήσεων και για τις υπόλοιπες, παρακινώντας για ολοένα και ταχύτερη εισαγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Άμεση συνέπεια αυτού του φαινομένου είναι η ανάγκη υιοθέτησης της τεχνολογικής ανάπτυξης και καινοτομίας, ως βασικά στρατηγικά όπλα επιβίωσης για τις επιχειρήσεις. Σε διεθνές επίπεδο, επιχειρήσεις που δεν προχωρούν στην τεχνολογική τους ανάπτυξη και δεν καινοτομούν, οδηγούνται συχνά εκτός αγοράς, καθώς τα προϊόντα και υπηρεσίες τους θεωρούνται παρωχημένα και δεν διαθέτουν τα κατάλληλα όπλα για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό. Με τον τρόπο αυτό, η τεχνολογική αλλαγή και η καινοτομία μετατρέπονται σε κινητήριες δυνάμεις στην ανταγωνιστική συμπεριφορά των επιχειρήσεων. Τόσο στην Κύπρο, όσο και στο εξωτερικό, οι επιχειρήσεις καλούνται να διαχειριστούν τους τεχνολογικούς πόρους που διαθέτουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο καθώς το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα αναδύεται όχι από την ικανότητά τους να «πουλάνε πιο φτηνά», αλλά από τις νέες ιδέες που μπορούν να καλλιεργήσουν καθώς και από την αξιοποίηση των τεχνολογικών και διανοητικών τους πόρων. Η ανταγωνιστικότητά τους προσδιορίζεται από τη δυνατότητά τους να παράγουν και να αξιοποιούν νέα γνώση ή ακόμη και από τη διάχυση αυτής της γνώσης στο περιβάλλον τους. Στο πλαίσιο αυτό, η σημασία της τεχνολογικής αλλαγής και της καινοτομίας στην οργάνωση, τη λειτουργία και την επίδοση των επιχειρήσεων αποτελεί σήμερα τη νέα μεγάλη πρόκληση για τις διοικήσεις όλων των εταιριών. Παράλληλα, οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν διεισδύσει σε τέτοιο βαθμό στην καθημερινότητά μας που δεν υπάρχει πλέον καταναλωτής χωρίς κινητό τηλέφωνο, νοικοκυριό χωρίς γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο, συνδρομητική τηλεόραση, αλλά και επιχείρηση που δεν διαθέτει ευρυζωνική πρόσβαση.

Πρόκειται για μία αναμενόμενη εξέλιξη που καθιστά την εξεύρεση νέων πελατών που θα βοηθήσουν τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να παρουσιάσουν οργανική ανάπτυξη, μία εξαιρετικά δύσκολη άσκηση. Ακόμη πιο δυσχερές, αλλά και περισσότερο δαπανηρό, είναι να καταφέρει ένας τηλεπικοινωνιακός πάροχος να προσελκύσει πελάτες από τον ανταγωνισμό. Συχνά, ακόμα και αν τα καταφέρει, απλά οι πελάτες ανακυκλώνονται και μετακινούνται προσωρινά μέχρι την επόμενη προσφορά. Μήπως αυτό τελικά σημαίνει ότι η τηλεπικοινωνιακή αγορά έχει φτάσει πλέον στα όρια της; Η απάντηση είναι βεβαίως «όχι». Και ο λόγος είναι πως οι εξελίξεις στις ψηφιακές τεχνολογίες και οι νέες καινοτόμες υπηρεσίες και εφαρμογές που κάνουν την εμφάνισή τους δημιουργούν καινούριες ευκαιρίες και διαφορετικές πηγές εσόδων.

Οι προοπτικές ανάπτυξης της τηλεπικοινωνιακής αγοράς είναι εξαιρετικά μεγάλες, αρκεί οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τηλεπικοινωνιακό κλάδο να εντοπίσουν τις συγκεκριμένες ευκαιρίες και να επενδύσουν σε αυτές. Και αυτός είναι ο άξονας πάνω στον οποίο πρόκειται να εστιάσει το φετινό Infocom Cyprus. Η ψηφιακή εποχή στην οποία βρισκόμαστε έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα και καινούριες συνήθειες. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να χαρακτηρίζεται και ως buzzword, αλλά είναι μία πραγματική τάση που αλλάζει την καθημερινότητα των πολιτών, των καταναλωτών, των επιχειρήσεων, των οργανισμών, αλλά και του δημοσίου τομέα. Για τους καταναλωτές, η πρόσβαση σε περιεχόμενο και υπηρεσίες ψυχαγωγίας είναι πιο εύκολη από ποτέ, το δικτυωμένο έξυπνο σπίτι έχει αρχίσει να γίνεται πραγματικότητα, η επαφή με το κράτος γίνεται όλο και περισσότερο ψηφιακή. Για τις επιχειρήσεις, η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών είναι εκ των ουκ άνευ, το διαδίκτυο εξελίσσεται σε ένα από τα βασικά εργαλεία πώλησης και επικοινωνίας, τα καινούρια πληροφοριακά συστήματα είναι η βάση για νέες δομές και διαδικασίες που ενισχύουν την παραγωγικότητα και βοηθούν την εξωστρέφεια. Καινούρια επιχειρηματικά μοντέλα κάνουν την εμφάνισή τους και οι προκλήσεις αλλά και οι ευκαιρίες, είναι, πλέον, πολύ περισσότερες. Για το κράτος, η ψηφιοποίηση είναι μονόδρομος, προκειμένου να περιορίσει τη γραφειοκρατία, να μειώσει τις δαπάνες του, να είναι περισσότερο λειτουργικό και εν τέλει να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες, που είναι βεβαίως και το ζητούμενο.

Η έλευση των δικτύων τεχνολογίας 5G συνιστά μία νέα τεράστια ευκαιρία για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους αλλά και τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών να ενισχύσουν τα οικονομικά τους μεγέθη, από την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών με τεχνολογικά «εργαλεία» όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, τα Blockchains, και τα Έξυπνα Δίκτυα (5G & ΙοΤ), που μπορούν παράλληλα να λειτουργήσουν ως «σύμμαχος» πολιτών, καταναλωτών και επιχειρήσεων στη νέα ψηφιακή εποχή που έχουμε αρχίσει να βιώνουμε.