CruiseInn: Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και μπόλικη έμπνευση
...

Μοιάζει να είναι δροσερό σαν τη θάλασσα, γευστικό όπως το καλομαγειρεμένο ελληνικό φαγητό, γλυκό σαν καλό κρασί, πρωτότυπο όπως οι καλές ιδέες και αποτελεσματικό σαν τα μελετημένα επιχειρηματικά σχέδια. Το «CruiseInn», που γίνεται φέτος για τρίτη χρονιά, είναι ο επιχειρηματικός διαγωνισμός που διοργανώνουν το ThinkBiz (Φοιτητικός Σύλλογος Επιχειρηματικότητας με βάση το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και η Celestyal Cruises (η μόνη εταιρία κρουαζιέρας η οποία εδρεύει στην Ελλάδα και δραστηριοποιείται στα ελληνικά νησιά και στην Κούβα). Φέτος το «CruiseInn» δίνει έμφαση στην ανάπτυξη νέων startups στον τουρισμό, στην οινογαστρονομία και στη ναυτιλία.

Η περσινή χρονιά, πέρα από τις πρωτότυπες υλοποιήσιμες ιδέες που αναπτύχθηκαν, κατεγράφη με πλέον των 250 αιτήσεων, 59 συμμετέχοντες, 18 μέντορες και κριτές, 6 νικήτριες ομάδες, 12 έπαθλα, 48 συνεργάτες. Εξ αυτών το 94% δήλωσε την ικανοποίησή του, το 56% ότι θέλει να συνεχίσει με την ιδέα του και το 97% ανέπτυξε μια νέα δεξιότητα.

Για φέτος, και ενώ η ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων είναι μέχρι της 15 Μαΐου, οι αριθμοί του «CruiseInn 2017» είναι: 7 ημέρες ταξιδιού, 7 προορισμοί, 35 συμμετέχοντες, 10 μέντορες και κριτές, 6 επιχειρηματικές προκλήσεις, 50 συνεργάτες, ενώ ήδη υπάρχουν υπερδιπλάσιες αιτήσεις από τον προσφερόμενο αριθμό θέσεων.

Οι νέοι διαγωνιζόμενοι, οι οποίοι μεταξύ άλλων διεκδικούν και το χρηματικό έπαθλο από τη Celestyal Cruises, που ανέρχεται στα 3.500 ευρώ, είναι 18-30 ετών, φοιτητές, απόφοιτοι ή νέοι επαγγελματίες στους τομείς της πληροφορικής, του design, του τουρισμού, της ναυτιλίας, των τροφίμων και ποτών, του business ή του μάρκετινγκ και ετοιμάζουν τα μπαγκάζια τους για να επιβιβαστούν από τις 23 έως τις 29 Ιουνίου στο κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Nefeli», που θα επισκεφθεί τη Σαντορίνη, τη Σμύρνη, το Ναύπλιο, τα Χανιά, τη Ρόδο,το Τσεσμέ και τη Μύκονο. Στις αποσκευές τους έχουν κυρίως τις επιχειρηματικές τους ιδέες, που θα αναπτύξουν εν πλω.

Οι κυρίες Δήμητρα Βλάχου (experiential marketing manager της Celestyal Cruises) και Άννα Μόραγλη (BoD president του ThinkBiz) μιλάνε για τον διαγωνισμό, που είναι, τουλάχιστον, αλλιώτικος από τους άλλους.

Φέτος ο επιχειρηματικός διαγωνισμός «CruiseInn» κλείνει αισίως τα τρία του χρόνια. Σε ποια ιδέα βασίστηκε;
Άννα Μόραγλη: Μια ομάδα παιδιών του ThinkBiz, του Φοιτητικού Συλλόγου Επιχειρηματικότητας με βάση το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, μαζί με μέλη του StartupBus Greece, μίας μη κερδοσκοπικής επιχείρησης, που έχει εξελιχθεί πλέον σε μία παγκόσμια ιδέα – προσπάθεια να παντρέψει νεοπαγείς επιχειρήσεις με επενδυτές, αναζητούσαν τρόπο να δημιουργήσουν έναν επιχειρηματικό διαγωνισμό διαφορετικό από τους άλλους. Η σκέψη οδήγησε στην ιδέα ο διαγωνισμός αυτός να πραγματοποιείται σε κρουαζιερόπλοιο. Και έτσι με τη σημαντική υποστήριξη της Celestyal Cruises, που είναι η μόνη εταιρία κρουαζιέρας η οποία εδρεύει στην Ελλάδα και δραστηριοποιείται στα ελληνικά νησιά και στην Κούβα, οργανώθηκε το «CruiseInn».

Υπάρχει η άποψη πως πολύ νέοι άνθρωποι, όπως είναι οι φοιτητές του ThinkBiz, και έμπειροι επαγγελματίες, όπως είναι οι εργαζόμενοι της Celestyal Cruises, συχνά δεν έχουν κοινούς κώδικες με αποτέλεσμα να δυσκολεύει η συνεργασία. Τι λέτε;
Δήμητρα Βλάχου: Για εμάς υπάρχει διαχωρισμός νέοι – έμπειροι. Το «CruiseInn» είναι πλέον μία ομάδα και κάθε μέλος της έχει τις δικές του εμπειρίες. Μπορεί να είναι κοινές, μπορεί να είναι διαφορετικές, άρα να αλληλοσυμπληρωνόμαστε.
Η Celestyal Cruises λειτουργεί μέσα από τους επιβάτες της, οι οποίοι προέρχονται από 140 χώρες του κόσμου, ως πρεσβευτής της Ελλάδας. Οι στρατηγικοί πυλώνες της εταιρίας είναι ο τουρισμός, ο πολιτισμός, η οινογαστρονομία, η ναυτιλία. Αυτοί είναι και οι πυλώνες στους οποίους αναπτύσσονται και οι διαγωνισμοί του «CruiseInn».
Είναι πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία και για εμάς, διότι συμμετέχουν πολύ νέα παιδιά με πολύ νέες ιδέες, οι οποίες έχουν ως άξονα τους πυλώνες της εταιρίας, ώστε να υπάρχει και η δυνατότητα να αναπτυχθούν, εφόσον είναι δυνατόν, και όχι να χαθούν μετά τον διαγωνισμό. Εκτός αυτού, μπαίνουμε μέσω του «CruiseInn» στον κόσμο του digital πιο εύκολα.
Επιπλέον, παρότι η ομάδα του ThinkBiz δεν είναι σταθερή κάθε χρόνο, ο διαγωνισμός, που έχει γίνει πλέον θεσμός, δεν αντιμετωπίζει προβλήματα, που ενδεχομένως θα προέκυπταν από την αλλαγή προσώπων.
Άννα Μόραγλη: Οι ιδέες της μίας πλευράς κουμπώνουν με της άλλης. Σπουδάζω διοίκηση επιχειρήσεων, είμαι 20 χρονών και αυτό που θέλω να κάνω είναι να ασχοληθώ με το marketing. Μέσα από το «CruiseInn» έμαθα να διαχειρίζομαι την επικοινωνία, να διοργανώνω events. Σε καμία περίπτωση δεν θα τα μάθω αυτά στο πανεπιστήμιο.

Αξιοσημείωτο ποσοστό των διαγωνιζόμενων των δύο προηγούμενων χρόνων προχώρησαν τις ιδέες που παρουσίασαν στα «CruiseInn». Αυτό σημαίνει πως δεν τελειώνουν όλα με την άφιξη στο λιμάνι του Πειραιά;
Άννα Μόραγλη: Αυτή είναι και η επιδίωξη, ο στόχος. Περίπου το 10% όσων συμμετέχουν στον διαγωνισμό επιχειρηματικότητας υλοποιεί και προχωρά την ιδέα που πρωτοπαρουσιάζει εν πλω.

Τι λείπει από τον τουρισμό μας;
Δήμητρα Βλάχου: Η Ελλάδα είναι ευλογημένος τόπος. Υπάρχουν άλλες χώρες που δεν έχουν τίποτε απ’ όλα όσα έχουμε εμείς, κι όμως δημιουργούν μαργαριτάρια με τον τουρισμό τους. Εμείς στην Ελλάδα κάνουμε το αντίθετο. Θεωρούμε πολλά πράγματα δεδομένα και σε κάποιο βαθμό μάς λείπει ο επαγγελματισμός. Το θέμα δεν είναι να υπάρξει κάποια ιδέα. Ιδέες υπάρχουν.
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας τα πράγματα αλλάζουν με απίθανους ρυθμούς. Ό,τι ίσχυε τη δεκαετία του ’50, λίγο ως πολύ ίσχυε και για τη δεκαετία του ’60. Στις ημέρες μας κάτι που λειτουργεί σήμερα μπορεί μετά από τρεις μήνες να μην έχει νόημα. Για παράδειγμα, στο κομμάτι των τουριστικών πρακτόρων και σε ό,τι σχετίζεται με εισιτήρια, κρατήσεις δωματίων ή κρουαζιέρες, ο αριθμός τους έχει μειωθεί δραματικά. Πλέον ο κόσμος βρίσκει το εισιτήριο ή το κατάλυμά του μέσα από τις μηχανές αναζήτησης.
Στο κομμάτι τη επικοινωνίας έχουν υπάρξει πολύ μεγάλες αλλαγές. Κάποτε ένα banner αρκούσε για να διαφημιστεί το τουριστικό προϊόν ή η υπηρεσία. Τώρα δεν αρκεί. Ένα δελτίο τύπου διοχετευόταν στους δημοσιογράφους, οι οποίοι το δημοσίευαν κατά την κρίση τους. Τώρα υπάρχουν οι bloggers και τα βίντεο που ανεβάζουν στο διαδίκτυο. Όλα αυτά έχουν αλλάξει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Πότε σαλπάρετε για το «CruiseInn»;
Άννα Μόραγλη: Αναχωρούμε από το Λαύριο στις 23 Ιουνίου και επιστρέφουμε στις 29. Με το «Celestyal Nefeli» θα επισκεφθούμε τη Σαντορίνη, τη Σμύρνη, το Ναύπλιο, τα Χανιά, τη Ρόδο, το Τσεσμέ και τη Μύκονο.
Δήμητρα Βλάχου: Τις δύο προηγούμενες χρονιές η κρουαζιέρα ήταν τετραήμερη. Φέτος είναι επταήμερη. Εκτός από το διαγωνιστικό κομμάτι, που έχει τις ίδιες προδιαγραφές με των προηγούμενων «CruiseInn», θέλαμε να δώσουμε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να διασκεδάσουν. Στην περίπτωση που ο διαγωνισμός γινόταν στη στεριά θα υπήρχε η δυνατότητα τα απογεύματα ο κάθε διαγωνιζόμενος να διαθέσει τον χρόνο του όπως επιθυμούσε. Στο πλοίο οι διαγωνιζόμενοι εκ των πραγμάτων θα είναι μαζί 24 ώρες το 24ωρο. Εφόσον έχουμε δει ότι η ομαδικότητα λειτουργεί, θέλαμε να δώσουμε το επιπλέον κίνητρο της διασκέδασης στους συμμετέχοντες.

Πώς είναι η συνύπαρξη των επιβατών της κρουαζιέρας με την ευρύτερη ομάδα του «CruiseInn»;
Δήμητρα Βλάχου: Η ιδιαιτερότητα της κρουαζιέρας, κάθε κρουαζιέρας, είναι πως συνυπάρχουν αρμονικά επιβάτες από 140 διαφορετικές χώρες, ηλικίας από μηδέν έως όσων χρόνων. Οι χώροι που θα γίνεται ο διαγωνισμός θα είναι διαφορετικοί. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της ιδέας οι αίθουσες θα είναι ανοιχτές για όλους τους επιβάτες.
Άννα Μόραγλη: Με αποτέλεσμα να έχουμε το πρώτο feedback.

Υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση στο κάλεσμα για τον διαγωνισμό;
Άννα Μόραγλη: Η υποβολή αιτήσεων λήγει στις 15 Μαΐου. Επομένως δεν έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα ακόμη. Όμως η διάθεση συμμετοχής είναι πολύ μεγάλη ήδη. Είναι διαγωνισμός που αξίζει να συμμετάσχει κάποιος, γιατί συνδυάζει τη γνώση με τη διασκέδαση.

Ποιος είναι ο λόγος που η Celestyal Cruises υποστηρίζει αυτή την ιδέα και ποιος ο απώτερος στόχος της;
Δήμητρα Βλάχου: Δεν θα έλεγα πως ο απώτερος στόχος διαφέρει από τον άμεσο. Υποστηρίζουμε την ιδέα στο πλαίσιο της κοινωνικής μας υπευθυνότητας και γιατί θέλουμε να υποστηρίξουμε νέους ανθρώπους.


Κέρδος υπάρχει για την εταιρία από το «CruiseInn»;
Δήμητρα Βλάχου: Κόστος υπάρχει, όχι κέρδος.
Άννα Μόραγλη: Η γνώση και η χαρά που παίρνουμε από την εμπειρία αυτή είναι το σπουδαιότερο κέρδος μας.

Κυβέλη Χατζηζήση,
Δημοσιογράφος Skywalker.gr

Mobile app:
...
Copyright ©2016-2017 skywalker.gr | Developed with RORM 2 Framework