Franchising
...

Το Franchising είναι ένα σύστημα προώθησης προϊόντων ή/και υπηρεσιών που βασίζεται σε στενή και συνεχή συνεργασία μεταξύ νομικά και οικονομικά ξεχωριστών και ανεξάρτητων επιχειρήσεων, τον Δικαιοπάροχο και τους κατ΄ ιδίαν Δικαιούχους.

Ο Δικαιοπάροχος παρέχει στους κατ" ιδίαν Δικαιούχους το δικαίωμα και επιβάλλει την υποχρέωση να ασκούν συγκεκριμένη επιχειρηματική δραστηριότητα σύμφωνα με το πρότυπο του Δικαιοπάροχου.

Ειδικότερα, έναντι οικονομικής αντιπαροχής που καθορίζεται με σχετική σύμβαση, ο κάθε Δικαιούχος μπορεί να χρησιμοποιεί την επωνυμία ή/και το εμπορικό σήμα του Δικαιοπάροχού του και ο Δικαιοπάροχος αναλαμβάνει την υποστήριξη του Δικαιούχου στην οργάνωση και λειτουργία της επιχείρησής του (σχεδιασμός χώρων εργασίας, δημιουργία τεχνολογικής υποδομής, εκπαίδευση προσωπικού, διάθεση πρώτων υλών ή/και εμπορευμάτων, διαφήμιση, κ.α.).

Οι συμβάσεις για franchising έχουν συνήθως διάρκεια αρκετών ετών προκειμένου να επιτρέψουν στους συμβαλλόμενους και κυρίως στους Δικαιούχους να αποσβέσουν τις επενδύσεις τους.

Σε κάθε σύμβαση για franchising πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη σημασία στους όρους που θα αναφέρει σχετικά με τη λύση της, όταν για οποιοδήποτε λόγο κάποιο από τα συμβαλλόμενα μέρη απαιτήσει την πρόωρη διακοπή της συνεργασίας. Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της επιχειρηματικής δραστηριοποίησης μέσω franchising είναι τα εξής:

  • Η νέα επιχείρηση σχεδιάζεται και υλοποιείται από το έμπειρο προσωπικό του Δικαιοπάροχου, σε συνεργασία με το Δικαιούχο, που κατ΄αυτόν τον τρόπο εκπαιδεύεται.
  •  Η λειτουργία της νέας επιχείρησης γίνεται με βάση δοκιμασμένες διαδικασίες και κατόπιν εκπαίδευσης του προσωπικού.

Σημειώνεται πάντως ότι, το απαιτούμενο κεφάλαιο για επιχειρηματική δραστηριοποίηση μέσω franchising είναι συνήθως αρκετά μεγάλο.

Πηγή: Οδηγός Ίδρυσης, Οργάνωσης και Λειτουργίας Μικρών Επιχειρήσεων
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Copyright ©2016 skywalker.gr | Developed with RORM 2 Framework